Yoga & mindfulness til mennesker med kræft

I 2012 udviklede jeg et 8-ugers forløb i Yoga & Mindfulness til mennesker med kræft, og har siden undervist i Kræftens Bekæmmpelse i Aalborg. Grundet Corona-pandemien har det ikke været muligt at undervise fysisk, og konsekvensen heraf har været, at jeg har udviklet et 8-ugers online kursus Yoga & Mindfulness til dig der har kræft tæt inde på livet, som jeg tilbyder her på siden.

Forskning viser, at op mod 40 % af alle kræftpatienter lider af alvorlige symptomer på stress, angst og depression. Op mod hver anden patient, som får diagnosen kræft, viser indenfor det første år tegn på svær depression. Angst og depression behandles sædvanligvis med antidepressiv medicin, men det har bivirkninger, og har store omkostninger både personligt og økonomisk.

Forskning i Mindfulness (MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction) og yoga har påvist en markant forbedring af patienternes evne til at være bevidst nærværende i hverdagen, og symptomerne på stress og depression reduceres markant; også efter forløbets afslutning.

Et 8-ugers forløb i Mindfulness á 2 timer pr. gang er tilrettelagt med kærlig omsorg og respekt for de fysiske og mentale ubehag og begrænsninger en kræftsygdom kan medføre. Du lærer teknikker og får redskaber der styrker din krop og dit sind i en tid med usikkerhed og turbulens.

Jeg er certificeret Mindfulness lærer (MBSR), Hatha- & Yin Yoga lærer. Desuden har jeg en specialuddannelse i Yogaterapi til kræftramte.

Læs mere på Facebook-gruppen Yoga & Mindfulness til mennesker med kræft

Mindfulness hjælper dig til at

  • reducere tankemylder
  • reducere angst og stress
  • forebygge depression
  • forbedre din søvnkvalitet
  • håndtere dit ændrede livsvilkår

Yoga hjælper dig til at

  • dræne lymferne for ophobet væske
  • smiddiggøre muskler, led og bindevæv (arvæv)
  • styrke dit immunforsvar
  • udrense kroppen for affaldsstoffer
  • skabe større kontakt mellem krop og sind

Vil du være med?

Ring på +45 20 65 02 46 eller send en e-mail.

Kontakt

Lone

“Udover at være i et rum med ligesindede, så gav den intense træning i mindfulness en gevinst, som jeg slet ikke havde forestillet mig. Yogaøvelser med fokus på senfølger og arvæv kombineret med træning i bevidst nærvær, accept af tingenes tilstand og en ikke-dømmende tilgang til mig selv, har givet mig en indre ro. Jeg har lært, at tankerne IKKE styrer mig, og det er en kontinuerlig selvforstærkende positiv spiral”